Herbstbeugel

De Herbst is een gedeeltelijk uitneembare beugel die gelijktijdig in de boven- en onderkaak werkt. De Herbst bevordert de groei van de onderkaak en houdt die van de bovenkaak tegen. Hierdoor groeien de boven- en ondertandbogen naar elkaar toe. De Herbst zit in je bovenkaak vast met 2 bandjes om je kiezen. De onderste helft is uitneembaar; handig als je even wilt eten of je beugel moet schoonmaken. De beugel wordt voor jou op maat gemaakt en je mag zelf de kleur kiezen, van transparant tot glitter groen.

Hoe vaak moet je de Herbst dragen?

Een Herbst draag je in principe 23 uur per dag. Tijdens het eten en tanden poetsen doe je de Herbst uit. Tijdens het sporten laat je de Herbst gewoon in, omdat de armpjes anders erg kwetsbaar zijn.

Bijwerkingen

In het begin veroorzaakt de Herbst soms een beetje spierpijn. Dit is een goed teken. De spierpijn verdwijnt als je spieren gewend zijn aan de druk van de Herbst. Als de pijn te erg wordt mag je de Herbst even uitlaten, zo komen de spieren weer tot rust. Probeer deze periode wel zo kort mogelijk te houden i.v.m. gewenning. Als je last hebt van drukplekjes of scherpe randjes kun je een afspraak maken om deze bij te laten werken.

Schoonmaken en onderhoud

De Herbst kun je schoonmaken met een tandenborstel, (niet-schurende) tandpasta en koud water. Borstel het apparaat voorzichtig schoon. Doe dit, net zoals tandenpoetsen, het liefst 3x per dag. Witte aanslag (kalkaanslag) op de beugel kun je eenvoudig verwijderen door de Herbst even te laten weken in een oplossing van lauw water en azijn. Als je de beugel niet draagt kun je deze opbergen in het bewaardoosje wat je hebt meegekregen, zo voorkom je dat deze beschadigd of kwijtraakt.

Beugel kapot

Neem als er iets kapot is aan je Herbst altijd contact met ons op, dan kijken we of we het zelf kunnen repareren of dat de Herbst voor reparatie opgestuurd moet worden. Als je op vakantie gaat is het verstandig om het meegeleverde sleuteltje ook mee te nemen, dan kun je de armpjes losdraaien als er iets kapot is of juist weer vastdraaien.